I år handlar det om varje formgivares våta dröm,
Att förbättra och modernisera, från då till nu utan att tappa någon på vägen. VD’n kallar det ångest. Ekonomen kallar det onödigt. Säljaren kallar det ny logga. Formgivaren kallar det Rebranding. En disciplin som är både jobbig, dyr och förvirrande.
Det är med stolthet Marknadsföreningen i Gnosjöregionen delar ut årets Marknadshorn med motiveringen:
Ett stilfullt hopp, en snegling bakåt, en stadig blick framåt. Ett tåligt grafiskt uttryck som lyfter hela företaget. Vi möter ett varumärkes transformation när det är som bäst.
Puls Bemanning & Rekrytering har under året visat ett föredömligt sätt att balansera sin kommunikation. Konsten att attrahera olika målgrupper i olika medier med olika tonalitet kräver både mod och fingertoppskänsla. Resultatet är ett tidsenligt säkert och starkt varumärke.
Vi säger alltid att vi söker marknadsföring som berör – vilket gärna liknas med noga regisserat och välpolerat. Puls är en frisk fläkt i kontrast till detta, där tanken och intentionen är klockren och hastigheten och det personliga blir styrkan i kommunikationen. Man bibehåller ett tydligt varumärke, trots att målgrupp och kanalval skiljer sig betydligt.
I år har vi hamnat bland moderna klassiker.
Bakom stilsäkra produkter och formgivare träffar vi ett transparent och framåtlutat företag.
Tonen är självsäker, uttrycket är enkelt, personligt och lättsamt. Det är en skicklig balansakt mellan varumärkesbyggande och produktplacering.
Tidlösa produkter går hand i hand med ett tidlöst sätt att kommunicera.
Årets mottagare av Marknadshornet har låtit oss kliva in, eller kliva ut, i deras värld. På ett intelligent sätt träder människor fram, utan att varumärket hamnar i skuggan. Produkter står i mitten, utan att skymma naturen i bakgrunden.
Det blir varmt och personligt när människor talar till människor.
Ni vill att vi ska klä på oss, men ni talar till oss på ett avklätt sätt.
Det är okomplicerat och trovärdigt.
Ert sätt att bygga varumärke förtjänar vår finaste betygelse.
Varje år belönas ett företag i Gnosjöregionen med MiGRs pris Marknadshornet. Priset ges till det företag vars marknadsföring och kommunikation sticker ut från mängden. Vi är präglade av stolta traditioner och starka företagskulturer och gång på gång växer fantastiska och världskända bolag upp i vår region.
Men det där med marknadsföring är historiskt sett inte disciplinen man tänker på då Gnosjöregionen kommer på tal. Men här finns alla förutsättningar – Vår region kryllar av fantastiska marknadsförare och spännande företag.
Mer behövs inte. Och det är vår ära att hedra ett, endast ett, av dessa med vårt finaste pris Marknadshornet.
Juryn består av MiGR’s styrelse. Alla är välkomna att nominera och det görs enklast via formuläret.